tisdag 31 januari 2012

B to the ITTER!

Ett dygn till bara sedan är jag ledig 64 timmar, ( sjukt att man knappt räknar dagar som dagar längre, utan i timmar och dygn )
Har jobbat 4 dygn på en v. Vilket är 8x3=24 h. = en normal arb dag på mitt jobb.
8x5= 40 h = en vanlig v på ett vanligt 7-16 jobb.
24x4= 96 timmar = 12 vanliga svensson arb dagar på en v. På mitt jobb

Jag försöker verkligen inte skryta, men nästa gång någon säger att jag är bitter och lat så lovar jag den personen en käftsmäll eller två för detta tar fan på psyket. ( ja för det lät ju inte bittert cecce , nejdå inte alls )

När man väl är påväg hem så hoppas man att någon, vem som hellst , ska stå där med en fet krukväxt ( älskar kRukväxter ) 1 redbull,en tänd cigg och som sjunger välkommen hem!
och bara tar emot en med öppna armar (bokstavligen) så all stress som fortf sitter i bara rinner av en.

Men ja, drömmar kan slå in right?!

Jag har bara jobbat 8 mån. Men om man räknar gamla hederliga tider så är det 24 mån ;) alltså 2 år haha.
Nej men mitt jobb kan vara jäkligt soft också, bara denna v som varit stressig, jobbig och samtidigt trist :), men jag tycker om mitt lilla "solsken" oftast :D
Puss och förhoppningsvis godnatt:*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar