onsdag 7 september 2011

Mr. EEG-test can go f*ck him self.

SÅ. Här sitter jag trött som ett as efter få timmars sömn denna helg tills nu..
Jojo och Maria ligger i lägenheten och SOVER, de som skulle vara vakna med mig :( buhu.

har fått vara vaken själv i 3 timmar nu och har 2 kvar..

Jag har som sagt tid inför ett eeg test ( elektroencefalograf ) på lasarettet. Jag har gjort x-altal st när jag var mindre, senast 09, men kommer inte ihåg så mkt, antagligen bara för att jag varit så trött hehe.
men jag kommer ihåg trådarna på huvudet, att man ska räkna massa siffror efter henne, att jag får sova under testets gång, och.. ja, inte mycket mer.
Jag måste göra ett sådant här test inför mitt försenat påbörjade körkort. har inte bärjat pga att de m¨ste kolla så epilepsin jag hade när jag var yngre är borta.
och detta är tydligen ingen valig epilepsi, utan apsence-epilepsi (frånvaro-epilepsi), så här räcker det inte med att ha varit anfallsfri i ett(flera) år, utan att den måste vara helt borta. :(
vilket jag tvivlar på att den är eftersom att den är tydligen medfödd.
(jag som alltid trott jag fått den pga att jag svimmade så pass mycket så fort jag såg lite blod när man var liten.

Men jag vet att jag slutade ta mina mediciner 2005-2006 något där emellan.

Man kan tydligen se hjärnans elektriska aktivitet på en dator och den ska jag be om att få se ;)
när jag gjorde magnetröntgen för många år sedan så fick jag se min egen hjärna, läskigt- ja, och tro mig om ni vill .. MEN den finns där och är EJ tom, annars inget nädvändigt med EEG-test mohaha.
här får ni länken om ni vill läsa mer om det(det gjorde jag ) (A). :

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Undersokningar/EEG/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar