måndag 27 februari 2012

Global warming eller global warning?

Jag har satt på mysfaktorn med redbull jordnötsringar och en film/dokumentär :)
Men inte vilken film som hellst, utan " an inconvenient truth" tror jag det heter.
Den är faktiskt spännande och lite sorglig :( buhu !
Och jag tänkte på det, vad kan jag göra för att göra en skillnad, inte dessa små skillnaderna som att källsortera och inte använda sköljmedel osv, utan en skillnad som tillhör den större skalan och det blir ju att inte ta mitt körkort, vilket betyder att jag får ta bussen hela tiden. Visst det kanske är ett alternativ .. Men det händer ju mer och mer att dessa biogas-drivande bussar exploderar. Och då ökar ju den globala värmen ännu mer ellerhur ;) det är ju det han snackar om i dokumentären att alla dessa krig med bomber gör :p
Ja nu överdriver jag och ändrar min åsikt ang körkortet. Jag köper en bensinsnål bil istället :)
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar