tisdag 1 februari 2011

dumma fördommar.

min dag började med en actimel, berocca boost och c- vitamin... slutade dock med chili snacks och ostbågar :$ men sen å andra sidan vart jag inte hemma till middag eller kvällsmat ! så atteee...

emma ringde mig hem och väckte mig och frågade om jag var i skolan ?
hmm... det krävs bara en emma nilssssson till det... idiot, men jag älskar henne ändå.

men hon bjöd över mig på kaffe och det enda kravet jag har när jag kommer till henne det är att kaffet SKA vara fördigt när jag kommer............ icke! ;)
Sen när jag simon och emma väl sitter och dricker vårt jävla kaffe kommer de med sina fördommar om mig.
Emma satt och läste en tidning om hur man blir vuxen:
- att bli vuxen betyder också att göra saker man inte vill.
- här är det en som skriver att hon älskar barn... På AVSTÅND. PRECIIS som jag!
hehehe så gigglar hon lite för sig själv.

sen säger hon:
- hade jag haft ungar hade jag aldrig låtit cecce vara barnvakt. För då några timmar senare hade man hittat henne och ungen/ungarna på en bar med vars en vodka flaska i handen
- (sååå ja bara liten slurk till så får du en klubba sen)..
Och inte nog med det! here it comes..

- Om cecce hade haft 3 ungar hade det varit 3 olika pappor och minst 9 förslag på vem pappan till dessa ungarna kan vara!.
jag- 9 bara :O (som skoj för att förolämpa sig själv så kanske de slutar ) hehehe.

och i lördes:
Jag och emma satt i köket och drack vatten..
emmas mamma kommer ner:
- DRICKER DU RENAT?
- nej det är vatten?
- phaha, jaja visst! (fnyser till)
- jaaa? smaka själv.
(emmas mamma luktar och säger:)
- det luktar ju ingenting?
-NEJ KANSKE FÖR ATT DET ÄR VATTEN???!    :(
- huh!.. det va som fan.. :P

när vi kommer hem från utgången var jag nykter och emmas mamma hämtar oss på stationen och säger:

- vet ni, jag berättade för Klas att cecce hällde ut nästan en HEL ÖL idag! och vet ni vad han sa ?
-nej!
- VA???! CECCE? hälla ut öl??? det tror jag inte på. 
- JOO för det är sant!
-det va som fan.. 

så alla dessa fördommar mot mig nu får mig att låta som en alkis blandat med slampa...
Men så är det inte!

  • jag dricker inte på vardagar
  • jag dricker mestadels vatten förutom på helgerna då en viss mängd spritintag förekommer.
  • jag kan ta vita helger, men väljer att inte oftast...(A) 
  • alltså är jag ingen alkholist! 
  • Jag ligger inte runder .. längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar