onsdag 2 februari 2011

vuxenpoäng så det står härliga till.

idag stack jag och maria till  lalllivs (all-livs) för att jag skulle handla paprika, avokado och apelsiner. enkelt och billigt.

på vägen till lall-livs känner jag en sån spooky kall vind svepa förbi mig , ni vet när döingar sveper förbi en.. (ryser)
Men det kan ju faktiskt bero på att jag gick förbi en person som tekniskt sett är död för mig men ändå lever.. humm. (ryser ännu mer) men iallafaaall! jag köper 1 kilo apelsiner, 1 kilo paprika och samma med avokadon typ.
Så när jag går där och spekulerar bland frukterna känner jag en vuxenvåg välla över mig och blir stolt över mig själv och säger tilll Maria:
- det är vuxenpoäng på detta alltså!
- jaa jag är stolt över dig ;)
sedan gick vi vidare och kollade på ljus och lite grejor så jag tog minsann 2 doftljus och la ner i korgen också( hade min eegna korg ) MMMhhMMmm!  :D
- klirr i vuxenkassan!
sedan gick jag vidare och kollade på blommor medans maria skulle handla vegetarisk--- korn?? hette det så? detta var antagligen någon slags kyckling fast inte riktigt kött? fatta inte.
Meeeen iallafall, så gick jag där i min egen värld och luktade på blommorna..
Nej, det gjorde jag inte. men jag tittade däremot på blommorna. så gick jag förbi en skit cool blomma som bara kostade 40 spänn, tror jag?! ,
gick tillbaka till Maria
- ooh kolla kolla, skiit cool, mamma kommer bli stolt över mig :D mohaha
- jaaa, den va... fin? ( säger människan som inte kan titta på en blomma utan att den på något sätt dör.) så alltså inte ett stort blomm-fan.
Menade inte att hon va ful så den dör, hehe, men att hon glömmer vattna dem.

Nä jag kollar ner i korgen tänker jag .. oj, hur mkt kommer detta bli?
( nyttiga jag slängde ner ostbågar som baaara kostade 5 kr. plus en glada kon ost och chili snacks också.) Då säger maria..
- minus på vuxen poängen att du inte håller reda på det alltså.
- satan...
när jag kollar på avokadon har jag tagit 14 st och det var 10 kr för 2.. Kände inte riktigt att jag ville lägga 70 spänn på avokado, så fick lägga tillbaka hälften :( buhu..

Men allt gick på 250 spänn tror jag.. så det blev inte en billig runda på all-livs trots allt.


men ännu mer vuxenpoäng var att jag bar 2 kassar upp till 3e våningen tunga som bly. (om nu bly är tungt) okej.. vi tar något jag veet är tungt då. hmm, tungt som-- sten? JA :D duktig f---licka..
nu tror ni jag är retard. happ! jaja då.

När jag kommer hem väcker jag pappa(som somnat på soffan) för att visa hur vuxen jag blivit (eftersom jag varken vet hur man startar en diskmaskin,tvättmaskin eller vet hur man lagar mat.) joo lite..
han kommer ängsligt in i köket där jag raddat upp allt jag köpt ( gömmer det onyttiga såklart)

då säger jag - detta du.. nu jävlar börjar tösabiten bli vuxen, MMhMMmm!!
- du hade ju inte behövt köpa frukt själv? det gör ju mamma och jag.
- detta är bara till mig ju:O
- ja då kan du ju börja bli vuxen nog att gå i skolan också ?
- lalalalalallalalalalalalala tack för samtalet ( går argt upp)
hör bara något om att det va snart 14 dagar sedan jag var där och jag tar inget ansvar över mitt liv blablabla och sjunker in i min egna värld om hur skönt det hade varit att bo i en egen lägenhet för att inte inse sanningen och få ångest över att jag faktiskt inte varit i skolan på snart 14 dagar!

/ tösabid med daddy issues.

1 kommentar:

  1. Vuxenpoäng till max! Du skriver bra och roligare nu än på förra <3 jag är SÅ stolt! Men du är gammal nog att inse hur viktig skolan är för dig och din framtid, så där kommenterar jag bara när du gör något bra. Som uppgiften till exempel, duktig syster! Massor med kramar och du tungt som bly är rätt uttryck! Korn är Quorn- vegetariskt ja, och nyttigt. De bitarna jag köpte smakar som kyckling men är någon svampprotein. Labbo <3

    SvaraRadera