onsdag 16 februari 2011

snitch!

Varför är det så roligt att skvallra till mamma och pappa så fort lilla cecilia gör något dumt, eller tänker göra något dumt ?

Jag hade nyss en konversation med min 20 åriga syster som bor hemma.
jag- kan du sova hemma inatt så tigo(hunden) har sällskap i 3 timmar extra ist för att jag ska behöva låsa in honom i buren så tidigt ( han river ner hela huset och tar sönder dörrar tills han kommer ut om han är sjäv hemma o-inlåst )
hon -nej jag sov hemma på alla hjärtans dag för att du inte skulle vara hemma när jag egentligen skulle sova hos (pojkvännen) men så va du hemma och stack inte ens till skolan (håller på att börja gråta)
jag - eeh?!?! mamma bad mig sova hemma den dagen och det gjorde jag?
(jag går ut till datorn)
hon tassar ner till köket och skvallrar för mamma att jag inte ska sova hemma inatt som jag loovat att göra hela veckan.

jag - skakar på huvudet och suckar..

ALLTID!!

Är man svarta fåret i familjen bara för man började festa lite tidigare än planerat och röka lite tidigare än planerat, och rymma hemifrån och inte komma hem direkt efter skolan( vilka skandaler det var runt det) och sova hos killar när man va under 15 vilket man verkligen inte fick.
Men sen när jag blev 15 så fick jag ju sova hos killar direkt, varför får jag inte göra som jag själv vill med allt nu när jag är 18 då?
Jag låter som en liten flicka med identitetskris..
men ändå!

jag sover väl för fan vart fan jag vill varesej det är vardagar eller helger.
passar det inte, så ja.. släng ut mig, what the hek!
får redan betala körkortet själv bara för jag röker.
-(vi sa till er när ni va mindre att om ni börjar röka så får ni betala körkortet själva!)
-(ja men förlåt pappa för att jag inte tänkte så när man blev erbjuden min första cigg att - nej jag vill inte smaka för då får jag betala mitt körkort själv!) ??????
Båda mina hel syskon fick det serverat på ett silverfat, men.. (nej dom röker ju inte)
nähe, om ni bara visste....
Men jag är ingen snitch....
aaaaaaaaaaaaaaaah!!! det äter upp mig.
och i protest så slutar jag inte röka för nu ska jag verkligen vänta med det jävla körkortet tills jag får jobb och kan betala det själv. så kan de be någon annan torka dem i röven när de inte kan själva!

men åter till att sova borta inatt!
Jag tänker inte sova hemma, för jag kommer inte kunna sova inatt ändå!
och jag har inte lovat mamma att vara hemma denna veckan, bull shit, hon skrev till mig på sms att jag skulle vara hemma hela veckan, visst det kan jag hålla med om, men jag gick aldrig med på det?!
så atteee, och bara för att hon skällde ut mig nu när anna snitchade och sa att jag skulle sova hemma vägrar jag..

ja men vadådå om man har trotsåldern kvar? (A)

                                            (jag jobbar på dubbelhakan)

1 kommentar: